Monday, 25 March 2013

My house won't be like the ones in Elle decor

I'm one of those people that think about how their future house will be even years away of thinking about having one. I used to think about my future place as  one of those  that appear in Elle decor, all tidy and stylish with flowers everywhere, super tidy with pillows that match the carpet and elegant chairs. But after traveling to Tallinn and spending the days in their amazing cafes, where every chair/pillow/plate was different to the other, crazy pictures on the wall, colorful things and tacky mugs, I thought that I would prefer that instead: a house with memories from all the places I've been to, colorful stuff and lots of books, a vinyl player and old furniture painted by me in different colours 
Soy una de esas personas que piensan cómo será su futura casa incluso a años luz de pensar en tener casa propia. Hace tiempo pensaba que mi casa sería como las que salen en Elle decor, en las que todo está ordenado, hay flores por todas partes, los cojines van a juego con la alfombra y las sillas tienen pinta de caras y elegantes. Pero después de viajar a Tallín y pasarme las tardes en los cafés tan chulos que hay por allí (con tazas horteras, sillas y sillones diferentes y mesas antiguas) he cambiado de opinión. Quiero una casa (quien dice casa dice estudio/cuchitril) llena de recuerdos de los sitios en los que he estado, cosas de colores y muchos libros, un reproductor de vinilos y muebles viejos pintados por mi de distintos colores. 

5 comments:

Sootjeelina said...

Gorgeous picture! I agree with you though, it seems it'll be way more fun to have a very cosy house. Me and a friend of mine have decided to, would we ever live together, cover our walls in posters and paint and put lots of little nick-nacks everywhere.

xo Sootjeelina

Mar said...

Yo desde que estoy en pinterest también cojo mil ideas. sueño con tener mi pisito para decorarlo a mi gusto. a ver si en un par de años ya puedo estar fuera de casa jeje.

un besito guapa! x

Irene (capuccinobar) said...

Nunca dejaré el bloooooooooog. Solo que lo odio un poco. Jope

Luis moragas batista said...

Yo más o menos tengo el apartamento que soñaba, algunos metros cuadrados más pero no me puedo quejar.
Besos.
www.thepaulacorner.blogspot.com

bubbles on my planet said...

Yo soy más le segunda opción, un piso llenos de cosas, libros y recuerdos. bss :)